Att jobba på Espresso House?

Bilder från Wayne's Coffee igår.. passande till Espresso House hahah
 
Fick en fråga om Espresso House och hur jag tycker det är att jobba där.
Jag ska vara ärlig med er nu och säga att jag valt att säga bort mitt jobb där. Haha, det börjar bra!! Men det var absolut inte pga själva jobbet egentligen, utan det blev bara sjukt krävande med att ha dubbla jobb och hålla på med musik vid sidan av. 
 
Men till själva frågan nu. Jag tyckte det var jättekul att jobba där! Alla som blivit anställda på Espresso House är väldigt snälla och hjälpsamma + att du alltid har något att göra (vilket jag älskar, hatar att vara sysslolös). Tempot är väldigt högt vid vissa tidpunkter på dagen men det var inget som besvärade mig faktiskt. Jag gillar ju att stå i kassa för jag älskar att möta kunder, så att det blev full rulle där var ju inte något jag tackade nej till!

Jag skulle säga om du är nyfiken/har fått jobb på Espresso House och vill vara väl förberedd till din första provdag, så kan jag säga att dom som jobbar med dig backar upp dig och FRÅGA FRÅGA FRÅGA massor, allt du inte fattar när du inte vet vad du ska göra. Det är alltid någon som står där bakom dig som kan hjälpa till. Jag hade också såhär i efterhand verkligen läst på vad det är företaget erbjuder i fikaväg(och kaffeväg om du inte har så bra koll på det). Jag hade så svårt att fatta vad dom menade när dom sa vissa bakelser för jag inte visste vad det var för något, haha! Jag ba: ".... jaaaa eller vilken menar du nuuu...? Den...? Nehe. Den...??"
 
Jobbet är iallafall superkul och jag hade nog stannat kvar och jobbat där om jag hunnit komma igång mer och inte hade haft ett annat jobb vid sidan av. Det är som sagt ett sjukt påfrestande jobb både psykiskt och fysiskt. Inget att vara nervös över dock! Det är bara att gå in där i baren, klistra på ett leende och va lite gullig, så gör det inget hur fel det än blir!
Q&A
Anna

Vilken fin bild! :)

Johanna

åh det är typ mitt drömjobb, haha, älskar kundkontakten, tempot och kaffe! :)

Svar: Haha men det är ju så kul!! 😍 kaffet var ju så himla nice att man fick hur mycket man ville!
Hanna Kero

Maja

Åh tack så himla mycket för svar! Kom du iväg på individuell intervju också? Är det något speciellt de frågar där eller något jag borde vara extra noga inför? TACK!!!

Svar: Inga problem!! Nej jag gjorde endast gruppintervju! Var bara väldigt glad, trevlig och öppen för kundkontakten är dom jättenoga med. Ögonkontakt, positiv och... Ja haha tänk bra service! :D
Hanna Kero

JUNITJEJ

ESPRESSO JOUSE är det bästa fiket!

Svar: Om det är!! Älskar det så mycket!
Hanna Kero

Sarah

åh fin tröja

Svar: Den är helt underbar! Köpte den på New Look i London förra året!
Hanna Kero

Luna

Wow vilken fint text! Jag kommer gå på provjobb och det gör mig jätteglad att jag kunde få läsa den här! Det var det jag tänkte mig, så det är inget att oroa sig för, det är bara komma in i rollen och gå vidare:)
Tack så mycket!

Svar: Åh vad glad jag blev av att höra detta! Lycka till nu när du ska provjobba!! :D
Hanna Kero

Marcus

Tjena, Vet att det är en gammal tråd, men tänkte fråga om råd! (spitting those rimes)
Jag ska på gruppintervju på Espresso House imorgon, men jag har ju kanske ett problem.
Jag dricker inte själv kaffe, kan det vara en nackdel?

Svar: Men Gud vad kul!! Nej det ska inte vara något problem! Det serveras ju annat + att om du bara är öppen och nyfiken på kaffe så kan du ju lära dig om det utan att dricka det själv!
Lycka till!
Hanna Kero

Anonym

Hej. Det kanske är en för privat fråga men hur mycket får man som lön i Espresso house? Är själv 18 och precis sökt till flera espresso house i olika platser men skulle vara skönt att veta hur mycket man får.

Svar: Hej, detta är absolut ingen privat fråga, jag jobbar ju inte ens kvar. :)Jag har ingen aning om vad man tjänar för jag jobbade inte där så länge. Du får höra av dig till arbetsgivaren och fråga! Kan vara olika beroende på hur gammal man är osv.

Lycka till med jobben!!
Hanna Kero