Behöver era tips!

 
 
Hallå allesammans jag har lite grejer jag vill ha hjälp med!
Jag behöver tips på två saker: Bra solsemester resemål i september och en riktigt bra faketan (inte St. Tropez).
 
Resemål i september.... ja alltså jag funderar allvarligt på att ta mig en vecka och bara dra iväg för att skita i allt lite. Haha en riktig jävla solsemester ensam någonstans vid en pool, vid havet med en bok (läser inte wtf) och en juice i handen. Fått sån ångest över att det snart är höst igen. Så snälla ge mig ALLA TIPS NI HAR på ett eller flera ställen som jag borde åka till för en avslappnande semester!!
 
Och sen har vi faketan.. helvete alltså. Jag älskar ju St. Tropez. Den är fucking bäst men jag har blivit allergisk mot den tror jag. Så jag behöver hitta en ny som är lika bra... HUR?? Har ni något tips? 
MAJA

Hahahah trodde du menade att du inte ville åka till Saint Tropez för solsemester. Tänkte skriva att det är förjävla dyrt och inte så jättevarmt i september, mer som svensk sommar. Haha! Tja, har inget att komma med gällande förslag för har inte varit på ordentlig solsemester i Europa. I USA finns ju Miami typ men rekommenderar fan inte det. Nice är däremot väldigt trevligt område. Nära Saint Tropez ;) detta var ju inte till någon hjälp alls men kul ändå. kram på dig.

Svar: hahaha bästa! Vet inte om jag vågar åka till Frankrike nu men har hört väldigt mycket gott om Nice! Dock är det väl ganska dyrt att vara där? Alltså mat och boende osv... Eller har jag hittat på det själv? 😂
Hanna Kero

Theres

Cocoa browns!!

Svar: Åh är den bra alltså?! Har hört om den lite faktiskt 🙊
Hanna Kero

Tipsy

Rhodos är varmt och härligt även i september. Var där i mitten på september för 2 år sedan och det var 30 grader varje dag och på kvällen behövde man knappt en kofta.

Shanelle

Har hört massa bra om emmaatan.com, och vad gäller solsemester så kanske gran canaria? :)

Jossan

Så fina bilder! :) Rhodos ska ju vara härligt har jag hört! :)

Shanelle

Btw, tonar du ditt hår hemma eller hos frissan? :)

Malin Halvarsson

KRETA!! Har varit där två gånger i slutet av augusti senaste året. Sååå mysigt och varmt!

Matilda

Dubrovnik rekommenderar jag varmt i september! Vädret är varmt och vattnet är varmt och det är inte speciellt mycket turister där då :)

Johanna

fin du är!

ISA

åh kan du inte dela med dig av resetipsen sen då? Behöver hjälp att bestämma mig! hha

Hanna

Jag kan tipsa om kicks egna brun utan sol mousse!! Man ser väldigt brungrön ut när man applicerar den men det är bara bra för då blir resultatet inte orange. Den funkar super för mig och luktar inte allt för illa, färgar inte av sig heller. :-)

Emma

Algarve Portugal! Helt klart! Magiska stränder, klippor, grottor, surfing ;)

Emelie Eriksson

emmaatan.com är bäst! Har gått till henne och hon använder sig av minetan som håller skitbra.

Frida

Har insett att jag också är allergisk mot den tyvärr :( Den som är så bra!

Sara - h o b b y f o t o g r a f

Hej, vad använder du för kamera? Har för mig att du inte har en stor systemkamera utan en mindre men ändå likvärdig de stora? / Sara :)

Svar: Hej! Det stämmer, jag använder en liten kompaktkamera som är som en systemkamera med möjlighet till att byta objektiv osv! Det är en Sony a5100, egentligen syrrans men har fått låna den ett tag och ääälskar den!
Hanna Kero

Erica

Skulle nog tipsa om antingen Spanien eller Italien (lite mer söderut) :} Absolut varmt där i September med!

Evelina Östlund

Barcelona är ett hett tips.
Sen finns det en liten pittoresk stad 3 mil utanför Barcelona som heter Girona som är en av dem mysigaste städerna jag någonsin varit i. Även om Girona är en liten stad (typ som Uppsala om inte mindre) så har den en egen flygplats. Bra shopping, fina parker och resturanger med riktigt god mat.

Evelina Östlund

Det är dessutom billigt att åka till Girona och billigt att bo där