Rainy day

 
 
 
Idag har jag tagit tag i mitt liv och gått runt på stan och lämnat mitt CV!
Allt har gått bra, förutom att det regnat som fan haha. Just nu sitter jag och värmer mig inne på Espresso House på Rådmansgatan och skickar in de sista jobbansökningarna på internet. Måste vara ett av mina favoritfik när det gäller Espresso House. 

Jag har glömt att säga att jag fortfarande har en helganställning på Indiska och får även jobba lite extra om det saknas personal, så jag är inte helt arbetslös som tur är. Dock är jag ju mer taggad på att jobba på typ Adidas som jag sökte idag. Vore ju sjukt nice... eller typ Vero Moda! Alla var så trevliga i alla butiker jag gick in i så jag hoppas faktiskt på dom. Men vi får se. Är glad för allt jag får som är mer än det jag har just nu såklart.
 
Nej jag ska väl plocka ihop mina grejer och röra mig hemåt. Hoppas ni får en galen fredag nu! 
Elin

Lycka till! :)

Svar: Tack!! <3
Hanna Kero

mamma

Du är på blogg.se's framsida!
Längtar efter dej!

Svar: Jasså där ser man! Längtar efter er med 😘
Hanna Kero

klara

Åh, herregud skulle behöva göra precis samma sak men tycker det är så j**** pi*** svårt med personliga brev och cvn alltså

Svar: Hm... har du kollat mallar och sånt på internet? Det kanske finns mallar man kan gå efter så man kan skriva ihop ett eget! Sen när du har skrivit det första kan du bara "uppdatera det" när du behöver ändra! Jag bad min pappa om hjälp och sedan fick jag hjälp av vänner att göra det sista! :)
Hanna Kero

:)

En spontan tanke i all välmening: Vore det inte bättre med tydligare styckeindelning i det som jag antar är ditt personliga brev? :) Lite mer "luft" så att säga. Tycker det ser lite tungläst ut. Tror det är lättare för den som anställer att fastna för texten när det blir lättare att "öga igenom" snabbt, med tanke på hur sjukt många ansökningar de förmodligen får in. Oavsett: Lycka till i jobbsökandet! :)

Svar: Förstår hur du menar, jag själv har svårt för tunga texter men jag ansåg att detta gick bra för min egen del. Tror det kommer gå bra ändå, gick ju förra gången! Tack iallafall för tipset, ska tänka på det till nästa gång! :)
Hanna Kero

Sarah

Håller tummarna för dig, hoppas att du får din anställning. :)

Karin

Hej, du har inte lust att publicera ditt personliga brev/CV här på bloggen?? Jag har så himla svårt att skriva trots googlande. Ditt personliga brev/CV såg fint ut så jag skulle vara väldigt tacksam för inspiration!

Svar: Hej! Nej tyvärr vill inte jag lägga ut det offentligt av personliga skäl. Ledsen jag inte kan hjälpa på den fronten :(
Hanna Kero

Klara

Hej, Karin, jag är en annan arbetssökande som hänger här ^^ Om du vill skulle du kunna för inspo få se mitt cv/personliga brev, dock har jag ingen blogg så då måste du ge mig nått ställe att skicka det till, dock har jag ju inget jobb i nuläget hehe, men det kan kanske ge inspo, lycka till!

Svar: Åh vad snällt av dig Klara!! Ska se om jag kan lyfta fram detta åt henne ifall hon inte ser det! :D <3
Hanna Kero